مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

بهسازی محله های تهران یکی از وظایف اصلی شهرداران مناطق است. انجام پروژه های فنی و عمرانی، لایروبی و پاکسازی و یا رسیدگی به طرح فوریت های آسیب های اجتماعی برخی از اقداماتی که در شهرداری مناطق انجام می شود.

تهران نفس کشید

همشهری- مهدیه‌تقوی راد:‌ شهرداری مناطق یک تا ۱۱ تهران در دو روز گذشته اقدامات متعددی را در حوزه خدماتی خود انجام داده اند که در ادامه می خوانید.

منطقه ۱

۳۰ پروژه فنی و عمرانی توسعه محله‌ای در موضوع های نهرسازی، آسفالت، مرمت و اجرای دیوار سنگی، پیاده‌راه‌ها، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و... تا پایان مرداد به پایان می‌رسد.

منطقه۲

عملیات لایروبی و پاکسازی مسیل آریافر در تقاطع بزرگراه جلال ال احمد با هدف جلوگیری از انسداد آب در طول مسیر، جلوگیری از انباشت زباله و آلودگی زیست‌ محیطی انجام شد.

منطقه۳

طرح فوریتی ساماندهی آسیب های اجتماعی در ۳ ماه گذشته در منطقه اجرایی شد. این طرح با مشارکت نهادهای مختلف دادستانی تهران، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، سرکلانتری ها، کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه منطقه و …. انجام شده است.

منطقه۴

ساخت ۶ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان ارکیده به پایان رسیده و بازسازی ۶ چشمه سرویس ایرانی و ۲ چشمه سرویس معلولان در بوستان شادی در حال تکمیل است. تخریب و نوسازی سرویس بهداشتی پارک رهنمون در ناحیه یکهم اجرایی شده است.

منطقه۵

اداره زیباسازی منطقه۵ نمادهای محرمی برای فضاسازی متناسب با این ایام در مکان‌های عمومی منطقه ساخته و در نقاط مختلف نصب کرده است.

منطقه۶

نهر شرقی خیابان ولی‌عصر(عج) محدوده کوچه ترابنده تا بن‌بست مهرگان مرمت و بازسازی شد. این عملیات به طول بیش از ۲۵۰‌متر در مقطع سقف تونل رسالت با همکاری معاونت فنی و عمرانی منطقه و شهرداری ناحیه۵ به اجرا درآمد.

منطقه۷

جدول عملکرد درآمد شهرداری منطقه ۷ بررسی شد. این درآمدها شامل اسناد دریافتی جاری، اسناد برگشتی، درآمد پایدار، اجاره املاک، مشارکت ها، فروش املاک، مجتمع ایستگاهی، آراء ماده صد، نظارت فنی و... می شود.

منطقه۸

طرح ویژه پاکسازی جداره‌های شهری در معابر و بوستان‌های منطقه با رنگ‌آمیزی بیش از ۶۳۴۰‌ مترمربع در ۲۰ نقطه از منطقه اجرا شد. پاکسازی و نقاشی دیواری ۱۱ بوستان محلی شامل بوستان‌های معلم، شهید رویان، نسترن، گلبن، نازآفرین، گلبرگ، شهید زارعی، نرجس، جانبازان، مدرسان و ذوالفقاری به پایان رسید.

منطقه۹

طرح مدرسه تابستانی نشاط و تعالی در ۶ هفته و با مشارکت ۸۲ نفر در رده سنی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از روز ۱۰تیر شروع شد. پسران، یکشنبه هر هفته و دختران، دوشنبه‌ها در فصل تابستان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

منطقه۱۰

بازار میوه و ‌تره‌بار بریانک به مساحت ۷۵۸‌مترمربع در خیابان عرب در ناحیه یک با پیشرفت فیزیکی ۹۵‌درصدی به‌زودی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این بازار ۳ غرفه عرضه مواد غذایی و پروتئینی و میوه وتره‌بار دارد.

منطقه۱۱

بوستان رازی با ۲۵ هکتار وسعت با برخی تغییرات به بوستان نوجوانان تهران تغییر می‌کند. برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم با توجه به فرسوده شدن برخی موارد عمرانی؛ عملیات مرمت بوستان توسط شهرداری منطقه۱۱ در این بوستان آغاز شده است.

کد خبر 863915
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha